מיתוס: נעליים משפרות ריצה.


תשובה: נכון הנעליים הן כלי העבודה המרכזי של כל ספורטאי. ולכן אנו רואים את ריבוי סוגי נעלי הריצה, כשכל אחת מותאמת לסגנון ריצה, מרחק ריצה או אימון, סוג כף הרגל (ניטראלי, פרונציה) ושטח הריצה. כך למשל, נעל קלה (תחרות), מתאימה לאנשים שרוצים לרוץ מהר יותר. המשקל הקל של הנעל עוזר בתנועתיות מהירה לאורך זמן. לפעמים יש בה "פחות" בולמים והמשקל הקל מעניק תחושת קלילות והאצה.


מיתוס: אימוני טריאתלון – לשרוך את הנעל בצורה רופפת.


תשובה: לא נכון רבים חושבים שמאחר ובטריאתלון, יש צורך בהחלפה מהירה בין שלושת ענפי הספורט השונים, צריך לשרוך את הנעלים בצורה רופפת, כדי לחסוך זמן. זוהי טעות! השריכה החזקה תורמת לאחיזה צמודה של הנעל לרגל, ולשיפור הביצועים. אז איך שורכים את הנעל חזק, מבלי לבזבז זמן יקר? טיפ: החלפת שרוכי הנעלים בגומי אלסטי פשוט, שניתן לרכוש בחנויות כלי תפירה וסופרמרקטים, מאפשר להחליק את הרגל בקלות לנעל ומחוצה לה, וכן את ההתרחבות הטבעית של הנעל במהלך הריצה. פתרון זה מעניק חיסכון של כ- 2 דקות בתוצאה הסופית.


מיתוס: נעליים יקרות טובות יותר?


תשובה: לא נכון נעלי ריצה בוחרים לפי ההתאמה הנכונה ביותר בין שני גורמים. הראשון; ייעוד הריצה, משטח האימון, סוג הרגל ומשקל הגוף, והגורם השני; הנעל – בלמי הזעזועים, הגפה העליונה, האימומים והתמיכה. כך שאין קשר בין סוג ומרחק הריצה, למחיר הנעלים.


מיתוס: הריצה מזיקה לברכיים


תשובה: לא נכון בזמן הריצה מופעל על הברכיים עומס כפול ממשקל גופנו. אך, אורך הצעד וזמן המגע בין הרגל לקרקע מגנה על הברכיים. דרך נוספת להבטיח שהברכיים לא יינזקו היא בחירה נכונה של סוג האימון, משטח האימון והנעלים הנכונות.


מיתוס: שילוב בין אימון בענפי ספורט שונים אפקטיבי יותר לרצים.


תשובה: נכון חשוב לחזק את כל שרירי הגוף ע"י שילוב בין צורות ושיטות אימון שונות. כך למשל, רצים שישלבו בין שחייה ורכיבה על אופניים יראו שיפור בריצתם, מאחר ולפעילות זו יש פחות אימפקט על הרגליים.