לפני שבוחרים נעליים, יש לקחת בחשבון מספר מדדים:

1. סוג כף הרגל: יש לבדוק איזו כף רגל יש לך: רחבה/צרה, ניטראלית / קורסת
2. מטרת השימוש: הליכה, ריצה, חדר כושר, אימון למרתון, ריצת שטח, תחרות או אימון פונקציונאלי.
3. שימוש: בחר/י את הנעל שעונה על רוב הצרכים מחברה מוכרת ובעלת מוניטין עם מידת הרוחב המתאימה.
4. חשוב! למדוד נעל ולוודא שיש מרחב לאצבעות (שמתרחבות בזמן פעילות) ולזכור שהמידה שונה בין דגם לדגם ובין מותג למותג.
5. נוחות: וודא/י שהנעל נוחה ומרגישה טוב (לא רק נראית טוב).


נעלי ריצת כביש - נעל הוסבה והותאמה לבלימת הזעזועים והאימפקט לפי רמות שיכוך* השונות ודרופ** המתאימות לרץ למרחק.

נעלי ריצת שטח- נעליים הבנויות לריצת שטח הגפה העליונה עשויה מחומרים עמידים יותר (שלא נקרעים בקלות, עמידים בפני סלעים וחפצים שונים) והבולמים יותר "אגרסיביים" ע"מ לשרוד ולתת מענה לתנאי השטח השונים הסוליה חזקה יותר והופכת את הריצה בשטח לחוויה.

נעלי תחרות- נעלים קלות לרץ שרוצה לנוע בקלילות ומהירות הנעל שוקלת פחות ועשויה מחומרים קלים ובטכנולוגיה חדישה. הנעל מתאימה גם לאימוני אצטדיון ומהירות, הסוליה הדקה מאפשרת תגובה מהירה ובמילים אחרות נעלי תחרות מיועדת לרצים מנוסים לנוע במהירות על חשבון נוחות (דרופ** נמוך).

נעל סטודיו- נעל שעוצבה ותוכננה בכדי לתת מענה של מתאמנים בסטודיו, בעלת סוליה גמישה, רכה וקלה המאפשרת תנועתיות בעיצוב חדשני התואם את רוח התקופה. הסוליה לא בהכרח מתאימה לכביש.

נעל תמיכה- נעל המשמשת אנשים עם קריסה פנימית (פלטפוס) הנעל תהיה בעלת בולם זעזועים זהה לנעלי ריצה שהשינוי הוא בחלק הפנימי של הנעל המשמש "חומה" בכדי להגן על הרגל מלקרוס פנימה ובד"כ מסומן בצבע אחר או הטבעה באזור הקריסה.

*שיכוך- רכות בולמי הזעזועים.
**דרופ-היחס (השיפוע) בין העקב לנקודה הכי פנימית בנעל.