הסטוריה

 

הסטוריה

15.08.2012
  • "המשימה שלנו מעולם לא הייתה להיות הגדולים ביותר, אלא להיות הטובים ביותר"
     

    "המשימה שלנו מעולם לא הייתה להיות הגדולים ביותר, אלא להיות הטובים ביותר, ודבר זה לא עומד להשתנות. אנו גאים במיוחד, שערכי הליבה של ניו באלאנס נוסדו ונותרו רלוונטיים גם כיום תוך התמקדות ביושרה, עבודת צוות ושביעות רצון מלאה של הלקוח." (ג'ים דייוויס, יו"ר ניו באלאנס)
    זוכה פרס שירות מצטיין של האקדמיה בארה"ב (DSA) בעבור תרומתו לתעשיית הספורט והתמיכה המתמשכת ביוזמות פילנתרופיות לטובת החברה שלנו.

     

  • 1906- נוסד על בסיס התאמה
     

    סיפורה של ניו באלאנס מתחיל בבוסטון, מסצ'וסטס. וויליאם ג. ריילי, מהגר אנגלי בן 33 שנה, מתחיל לייצר את תומכי הקשת למוצרי הנעלה לפי מרשם, על מנת להקל על כאבי רגליים של אנשים, הסובלים מבעיות רגליים. וויליאם ריילי, המייסד, בחר את שם החברה לאחר שראה תרנגולות משוטטות בחצר, כשהן שומרות על איזון מושלם על רגליהן בנות שלושת הטפרים. המחויבות של וויליאם ריילי לסייע לאנשים, באמצעות התאמה משופרת של נעליים, היוותה את המסד והבסיס לניו באלאנס מאז ועד היום.

  • 1933- המיתון הגדול
     

    בשנת 1933, בעיצומו של השפל הגדול, המכירות השנתיות צנחו בקרוב ל- 75% מ- 10,631$ ב- 1931 לסכום של 6,900$. לנוכח הצורך בגיוס הון, ריילי מזמין את ארתור הייל להיות שותפו. הייל מקבל את ההצעה וכשהם שומרים על חברה קטנה וחדשנית, ניו באלאנס שורדת יצרני מוצרי הנעלה רבים, אשר נאלצים לסגור את עסקיהם.

  • 1938- נעל הריצה הראשונה של ניו באלאנס
     

    וויליאם עיצב וייצר את נעל הריצה הראשונה של ניו באלאנס עבור מועדון ריצה מקומי. הנעל, העשויה מעור קנגורו קל משקל וסוליה גמישה, איפשרה לריילי למכור ששה זוגות למועדון בעבור 7$. אחד מחברי המועדון, דן מקברייד, נועל את נעל הריצה הראשונה של ניו באלאנס במרוץ הדרכים הראשון של רדיש ב- 1940, במישור ג'מייקה, מסצ'וסטס.

  • 1941- קטגוריות ספורט מגוונות
     

    ניו באלאנס מעצבת ומייצרת נעלי ספורט לפי מידה, לצרכי ריצה, כדור בסיס, כדורסל, טניס ואגרוף.

  • 1950- פרישתו של ריילי
     

    ריילי פורש ומשאיר את ארתור הייל לטפל הן בניהול ובמכירות. לאחר שלוש שנים, הייל מוכר את העסק לבתו אלינור ולבעלה, פול קיד, בתמורה ל- 10,000$. הילדים מביאים רעיונות חדשים ואנרגיה רעננה לחברה, בעוד שאלינור מספקת שירות מקצועי ברמה גבוהה ללקוחות המגיעים לחנות, פול מריץ את תחום הייצור. הוא מגלה עניין גובר במוצרי הנעלה אתלטיים ומבקש לקבל משוב מהלקוחות, על מנת לשפר את הביצוע וההתאמה של הנעליים האתלטיות.

  • 1956- הקמת מעבדה אורטופדית
     

    חב' ניו באלאנס ארץ' (קשת) משנה את שמה ל"ניו באלאנס מעבדה אורתופדית". השם החדש משדר את מחויבותה של ניו באלאנס לקידום טכנולוגיית התאמת הנעליים. כחלוצה בפיתוח מוצרי הנעלה, המוצאת פתרונות בהתאמה ספציפית ולצרכי ביצועים של אתלטים, ניו באלאנס יודעת כיצד נעלים יכולות להתאים טוב יותר ולהשיג ביצועים טובים יותר.

  • 1960- פריצה ראשונה לעולם הריצה
     

    דגם הטרקסטאר, אשר יוצר במרתפי בית הילדים של פול ואלינור, עשוי ברוחבים שונים על מנת לענות על צרכים של אתלטים עם מבני כף רגל שונים. נעליים אלה מאופיינות בסוליה חיצונית גלית' על מנת להגביר את האחיזה, לספוג הזעזועים ולמנוע פציעות, אשר מאוד שכיחות בנעליי אצנים עם נעצי מתכת של ימינו, הביאו לזרם של הזמנות לנעל העממית הראשונה (הטרקסטאר) עם ביצועי ריצה אשר מוצגת ברחבים שונים .

  • 1961- השמועה מתפשטת
     

    ניו באלאנס מוכרת את נעלי הטרקסטאר מפה לאוזן בקידום בסיסי, באמצעות תצוגות מסחריות וקליניקות של מאמנים. הטרקסטאר נהיית נעל הבחירה של מאמני הריצה בקולג' ומנהלי הכושר של YMCA. נבחרות הריצה של MIT ואוניברסיטת טאפט, אשר משתמשים בנעל הטרקסטאר, מדווחים שהשימוש בנעליים האלה "מרגיש נפלא".


     

    1963- ניו באלאנס מפסיקה לייצר תומכי קשת ונעליים אורתופדיות, על מנת להתמקד בביקוש הגובר למוצרי הנעלה לביצועים אתלטיים.

  • 1972- ניו באלאנס מחליפה ידיים
     

    ג'ים דייוויס קונה את החברה ב- 19 באפריל, יום המרתון בבוסטון. כל אותה עת, ניו באלאנס מורכבת מסדנה במרתף, היכן ששישה אנשים מייצרים את הנעליים, לצד בוטיק קטן מעליהם המיועד למכירות. זהו המקום היחידי בעולם שבו ניתן לקנות נעלי ניו באלאנס. ג'ים משקיע את רוב זמנו בהקשבה לרצים; הוא באמת מעוניין לשמח את הלקוחות. הוא מעולם לא חושב על שיווק, וכל דאגתו נוגעת לאיכות המוצר ושביעות הרצון של הלקוח. בשלב זה, לניו באלאנס יש שש שלובות, המייצרות 30 זוגות נעליים ביום. כיום, לאחר 30 שנה, החברה עדיין שומרת על 30% מכוח העבודה המקורי שלה.

  • 1976- הנעליים הטובות בעולם
     

    ניו באלאנס 320 ו- 305 זוכים להיקרא "נעלי הריצה הטובות ביותר" ע"י רצים בעולם, כשהם מביאים את המותג לחזית האתלטיקה המודרנית בעיצוב נעליים. "בולמוס הריצה" סוחף את ארה"ב ואת כל העולם בסערה. פתאום כל אחד רץ והמכירות של ניו באלאנס בשחקים.


     

    1978- ניו באלאנס מציגה את קו מוצרי ההלבשה שלה המיועדים לשרת את צרכי הביצוע של אתלטים מראש ועד כף רגל. באותה שנה, ניו באלאנס מזניקה את W320, נעל הריצה הראשונה בקו המעוצב לנשים בלבד, בהתבסס על אימום נעליים של נשים.

  • 1978- מתרחבים
     

    ניו באלאנס פותחת את משרד המכירות הבינלאומי הראשון שלה בלונדון, כאשר מתקן ייצור נפתח באירלנד, על מנת לענות על הביקוש הגואה באירופה. הייצור מתרחב גם בארה"ב. ב- 1980, המכירות העולמיות מגיעות למאה מיליון דולר: גידול של פי אלף בתוך שמונה שנים! ב- 1982, המפעל באירלנד עובר לוורינגטון, קמבריה, אנגליה (מחוז לייק).


    1980- דגם 620 מציג נעליים בעלות קו הזורם, המאופיינות בסוליה אמצעית EVA וסוליה חיצונית Vibram. זאת הנעל הקלה ביותר בשוק, אשר שוברת את מחסום המחיר של 50$. מגזין הריצה מכתיר אותה כ"נעל הריצה המתקדמת ביותר בשוק". ב- 1980, ניו באלאנס עיצבה וייצרה את סדרת נעלי הריצה העמידה והטכנית ביותר בתעשייה - דגם 990. זו הייתה נעל הריצה הראשונה אשר שברה את מחסום המחיר של 100$, כאשר דגם 990 מאופיין באביזר בקרת תנועה לצורך יציבות גבוהה.

  • שנות השמונים
     

    ניו באלאנס גדלה ב- 100% במהלך עשר שנים, אך לא מספיק מהר כמו הגידול במותגים גלובאליים עליונים חדשים, אשר משנים את פני תעשיית סחורות הספורט; 'סניקרס' (נעלי ספורט) נמכרים לבני תשחורת בכל רחבי העולם כנעליים הראשונות, כשהם הולכים ומעצבים את מקומם כחלק אינטגרלי מתרבות הנוער. בעוד שהמתחרים משקיעים מיליארדים בפרסום בטלוויזיה, ניו באלאנס עדיין מתמקדת בביצועים גבוהים ואיכות עליונה.

  • 1982- הדו קרב על מרתון בוסטון
     

    במרתון של בוסטון, הרץ של נבחרת ניו באלאנס, דיק בירדסלי ואלברטו סאלאזאר נלחמו על ההובלה במהלך תשעה מיילים, החל מגבעות ניוטון ועד לקו הגמר. בירדסלי היה הרץ בחזית עד שסאלאזאר לקח את ההובלה, כאשר נותר פחות ממייל לריצה. סאלאזאר ניצח עם זמן של 2:08:52 ואילו בירדסלי סיים שתי שניות אחריו. מרוץ זה ציין את הפעם הראשונה ששני רצים חצו את הזמן של 2:09:00 באותו מרוץ.
    באותה שנה, נוצרת מודעות גוברת לחשיבות של פעילות אירובית לצורך כושר ומניעת מחלות המביאה לכך שפעילות אירובית ושיעורי פעילות אירובית נהיים פופולאריים. ניו באלאנס הגיבה לכך בעיצוב נעלי ג'מבורי (Jamboree), הנעליים האירוביות הראשונות בשוק. הנעל היא קלת משקל ונושמת.

  • 1983- מתמקדים בעתיד
     

    ג'ים ואן דייויס מובילים את ניו באלאנס במימוש מטרתה להיות היצרן המוביל בעולם של מוצרי הנעלה ומוצרי הלבשה לביצועי ספורט. החזון שלהם הוא לקדם באופן מתמיד את ביצועי הטכנולוגיה של מוצרי הנעלה וביגוד לאתלטים, כמו גם לפתח את השוק אשר יאפשר לשלובות לגדול ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.


    1986- במקביל למודעות הגוברת לחשיבות הכושר ככל שאנשים מזדקנים, ניו באלאנס מציגה את הקו הראשון של נעלי הליכה: דגמי 505, 605 ו- 905. הסוליה האמצעית של "גל ההליכה" מעוצבת באופן מיוחד על-מנת להגביר את תנועת הגלגול קדימה בהליכה.

  • 1986- ללא גימיקים
     

    ניו באלאנס לוקחת החלטה פעילה שלא להשתמש בקידום באמצעות סלבריטאים, תוך שהיא מתמקדת במוצרים המונעים על ידי ביצועים גבוהים. הגישה השיווקית של ניו באלאנס מתבססת על הפילוסופיה של "ללא כל קידום" כאשר היא מתמקדת בשיווק בסיסי וקידום, יותר מאשר בגימיקים והגזמות שיווקיות. כתומכת גאה בנבחרת של ניו באלאנס, ניו באלאנס מבטיחה שאתלטים ברמה העולמית ישחקו תפקיד חשוב בהצלחת החברה.

  • 1991- מצטרפים למאבק בסרטן
     

    ניו באלאנס חותמת על החוזה הראשון שלה עם "רייס פור קיור" (Race for the Cure), סדרה של מרוצי נשים, שנועדו לגייס כספים, על מנת להילחם בסרטן השד. מתקני הייצור האירופאים עוברים מוורקינגטון לפלימבי, אנגליה.

  • 1998- עולים על המסלול
     

    כשהיא לוכדת את דמיונם של הצרכנים הצעירים בכל רחבי ארה"ב, דגם המסלול 801 מוכר מיליון וחצי זוגות. ניו באלאנס ממשיכה לפתח את סדרת הנעליים מדגם 800 המותאמות לכל המשטחים (all-terrain). החברה זוכה להכרה כגורם אשר ביסס את נעלי המסלול כפלח סטנדרטי בתעשייה.

  • 2002- מנפצים את השיא
     

    הרץ בנבחרת ניו באלאנס, חאליד קנוצ'י, שובר את שיא העולם שלו של 2:05:38 במרתון של לונדון, כשהוא נועל את נעלי הריצה של ניו באלאנס מדגם RC110. זאת השנה השלישית שנעלי הריצה של ניו באלאנס מדורגים כנעליים "מספר אחד" מבחינת נאמנות צרכנית בתעשיית מוצרי ההנעלה האתלטיים על ידי ברנד קיז (Brand Keys), חברה המנהלת סקרים ארציים בקרב בוגרים אמריקנים ואשר הייתה למותג השני במוצרי הנעלה בארה"ב.

  • 2010
     

    ניו באלאנס מציגה לעולם הריצה את טכנולוגיית REVLITE המהפכנית המאפשרת להפחית 30% ממשקל הסוליה תוך שמירה על בלימת זעזועים ושיכוך מירבי וללא פגיעה ביכולות הסוליה לעומת סוליות כבדות יותר.